Isnin, 21 April 2014

Cerita Hantu - Hantu tadak kepala

 

Dunia Seram - Salam
meh aku citer pulak pengalaman adik aku yg gila meroyan sesgt mancing sampai tak kira sesudah subuh baru nak balik

Kisah ni baru aje jadi...dalam bulan 6 mcm tu,..adik aku ni ada ajak aku sekali pegi..aku tak boleh pegi la..sebab nak pegi amik org rumah kat tempat keje..so dia takde geng..kebetulan..member dia yg OKU ni dtg rumah..(walaupon rabun tapi bwk motor hebat gak hahaha) dia mmg kaki mancing..sebab rabun..terkena gam gajah masa nak picit benda alah tu...iskhh iskhh

so dia ajak la sekali kwn dia tu...sampai kat sana terus la campak mata kail kat anak sungai bwh empangan tu...dorang tak masuk pon kat empangan tu sebab ada polis jaga...kat bwh sungai tu mmg best gak time dorang bukak air...air tgh besar..(aku pon penah dpt ikan Toman kat situ..hahaha) dah tiba waktu senja...kwn dia yg rabun tu dok meraba-raba cari umpan...hahaha (aku dah kasitau ngan adik aku..jgn bwk dia..susah nanti..hehe) so adik aku la terpaksa sarungkan umpan cacing kat dia..wakakaka!!!....time tu dah nak masuk maghrib dalam pukul 7.30 mcm tu la...kat situ dah gelap..sebab keliling hutan..

waktu tu baru dpt 3-4 ekor ikan Talapia besar tapak tangan (jadiklah)...so kwn dia dah ajak balik sebab dah tak nampak...adik aku ckp rileks la aku pimpin ko karang...hehehe

Tengah leka memancing..ada dengar suara org dtg...so dorang ingat ada org dtg nak mancing ke hapa..(kat situ port org beromen pon ada) huhuuu....so dorang buat tak reti jela...

tiba-tiba suara jejak org tu makin dekat la pulak...dorang buat tak tahu lagi la..sebab dok khusyuk mancing...alih2 org tu pon tegur...weii dah malam tak ingat nak balik ke?? adik aku pon toleh la belakang...PERGHHH!!!! punya la terkejut nampak org tu tgh bwk kepala dia sendiri...lintang pukang adik aku lari...hehehe...

so korang pon mesti fikir pulak..apa jadi dengan kwn dia yg dah tak npk mlm2 tu kan? ...sebelum tu...biar aku habis kan dulu hal adik aku ni...dia dah lari sampai kat kereta dia...baru dia teringat kat kwn dia

lepas tu dia cuak jugak nak masuk balik kat situ....mujurlah kat situ ada kampung setinggan...so adik aku ajak la 3 org kampung yg ada kat situ pegi tgk kawan dia tu... ....

sambil2 jalan menuju ketempat tu..org kampung tu pon bg la nasihat..jangan mancing kat sini time2 malam...kang nyosal..org ramai dah jumpa hehehe....adik aku time tu diam aje...sbb takut tak habis lagi...

sampai aje kat tempat tu...dia tgk elok aje kwn dia tu dok mancing lagi... ...pastu dia kata la..wehh..jom balik...kwn dia kata la..laa...tadi elok aje dah nak balik pulak..hehehe...

so adik aku bwk lah dia balik...tapi tak cerita apa2 pon..sebab masih takut lagi....kwn dia dok heran...apa kena ko ni...adik aku diam aje....hahaha

sampai kat rumah baru dia start cerita...tadi aku npk hantu tgh bwk kepala....sorry aku tinggalkan kau..kwn dia tu tersengih2...bila masa la pulak ko npk hantu? bila masa pulak kau tinggalkan aku? ...elok aje ko dok sembang ngan aku tadi..HAHHH SUDAHH!!....

lagi menggigil adik aku dgr cerita kwn dia tu....so sampai skrg kwn dia tak percaya adik aku tinggalkan dia...

jadi siapa pulak yg dok lepak ngan kawan dia yg OKU tu?? 



Sumber

Tiada ulasan:

Catat Ulasan