Isnin, 21 April 2014

Kisah Seram - Kolam

 

Dunia Seram - Alkisah, kawan aku citer, ada satu member dia pernah terkena kt satu kolam mancing di jalan bukit kemuning shah alam ...kite gelar kawan member aku nih mamat je lah...satu hari tuh mamat nih pi mancing sorang2 kt kolam tuh...mlm tu kolam agak lengang...mamat nih pun pilih satu port dan bermula lah adegan mancing...sedar2 jer mamat tuh perasan dh dekat jam 2 pagi...tengok keliling kolam tinggal dia sorang jer bertahan...umpan pun nk abis tp hasil abuk pun tarak...mamat terus capai sebatang rokok lalu dinyalakan sambil terus menyumpah nasibnyer mlm tuh...tetiber angin kuat berderu2 bertiup kt kawasan kolam tuh...mamat dh risau...kejap lg ujan plak nih...tempat si mamat nih memancing agak jauh sedikit ke dalam...betul2 sebelah ngn pagar kawat punai sempadan kolam..

alih2 mamat nih perasan tercium satu bau wangi kt arah belakang dia...mamat dh rasa badan seram sejuk...tetiber lepas bau wangi datang lak bau busuk cam bangkai...arah sama gak dr belakang...aahhh!!! kacau apekebende lak nih...getus mamat lam hati...tak berani nk toleh belakang...hilang bau bauan datang lak satu suara menangis sayu...mamat pasang telinga dan berdiam diri...adoii.. suwei betul malam nih...mamat dh melilau matanyer mencari arah suara tangisan...Dan akhirnya mata mamat tertoleh gak arah ke belakang ...tu diaaaa... benda tuh menunjukkan dirinya...susuk tubuh perempuan berkain putih lusuh campur ngn efek darah tepat merenung mamat...siap ngn efek bunyi tangisan kendian tukar jd gelak ngilai...nampak jelas gak muka lembaga tuh...kepala lutut mamat dh lembik...lembaga tu kemudian melambai2 kt mamat...mamat kumpul balik kekuatan diri dan terus menjerit lantas berlari arah keluar kolam... tak toleh belakang lg dah...tinggal semua alatan pancing...mamat dh tak kisah semua tuh...janji dia cepat2 nk berambus keluar dr kolam...

2 hari gak mamat demam...pas dh kebah masuk kerja baru ler dia bukak citer pd kawan2 termasuk ler kawan aku...rupa2 nyer ade satu peristiwa tragik berlaku sebelah tanah kolam tuh...seorang pompuan indon mati dibunuh dan mayatnyer ditanam sebelah pagar kolam tuh...ituler kisah seram yg aku dengar dr kawan aku...

meh ler kongsi citer...


Sumber

Tiada ulasan:

Catat Ulasan